Honda Civic VTEC nasıl açılır?
Honda Civic VTEC nasıl açılır?,
VTEC Açma Ne Anlama Gelir? Bu motoru kapsayan iki tane çalışma modu bulunur: VTEC kapaklı ve VTEC açık. Bu açma işlemi gaz pedalına daha çok basıp motor 5500 devri geçtikten sonra, motor kontrolün ünitesi tarafından daha büyük kam devreye sokmasıyla motora girecek olan havanın arttırılması ile gerçekleşir. VTEC ne zaman açar?
VTEC ne zaman açar?,
Örnek verilecek olursa ilk VTECler ancak 5500 devirden sonra VTEC açabiliyordu. Daha sonraları ise teknolojinin gelişmesiyle birlikte VTEC daha düşük motor devirlerinde yani yaklaşık olarak 3000 devirde açılabiliyor. VTEC nasıl devreye girer?
VTEC nasıl devreye girer?,
DOHC VTEC. Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. VTEC özelliği nedir?
VTEC özelliği nedir?,
Türkçesi Değişken Zamanlı Supap Zamanlaması ve Açılma Kontrolü olan Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System ya da kısaltması ile VTEC, elektronik olarak supapları kontrol ediyor. Elektronik sistem, kullanıcının sürüş stiline uygun olarak supapların açılma miktarını ve zamanlamasını değiştiriyor. VTEC ile i VTEC arasındaki fark nedir?
VTEC ile i VTEC arasındaki fark nedir?,
Çalışma prensiplerini kenarı bırakıp, konuya genel itibari ile bakacak olursak, Vtec ile i Vtec arasındaki en büyük fark, i-Vtec'in, Vtec'den daha seri ve atik olmasıdır. i-Vtec, Vtec'e nazaran daha çabuk hızlanır ve yakıt tüketimi konusunda daha iyidir. Bu fark, reddedilemeyecek ve görülemeyecek kadar barizdir. Honda Civic VTEC kaç basar?
Honda Civic VTEC kaç basar?,
1.6 litrelik atmosferik benzinli motor ünitesi, 125 Hp güç ve 152 Nm tork değerine sahip. 0-100 kilometre hızlanmasını 11,6 saniyede tamamlayan model azami hız olarak 196 km/saat hıza ulaşabiliyor. VTEC otomatik kaç vites?
VTEC otomatik kaç vites?,
İkinci motor seçeneği 1.6 litrelik i-Vtec 125 beygir gücü ve 152 NM torka sahip benzinli motordur. Üçüncü motor ise 140 hp güce ve 174 Nm torka sahip 1.8 litrelik i-Vtec atmosferik benzinli motordur. Bu motorlar, Türkiye'de 5 ileri manuel ve 5 ileri otomatik şanzımanla sunulmuştur. Honda VTEC turbolu mu?
Honda VTEC turbolu mu?,
Dünyanın en hızlı önden çekişli otomobili olmak için tasarlandı. Hayatınızın en adrenalin dolu sürüşüne hazır olun. 2.0 litre hacimli dört silindirli VTEC TURBO motor, maksimum 329 PS güç ve 420 Nm tork üretiyor. VTEC motor kaç beygir?
VTEC motor kaç beygir?,
2.0 litre hacimli dört silindirli VTEC TURBO motor, maksimum 329 PS güç ve 420 Nm tork üretiyor. Yeni Civic Type R, 0'dan 100'e 5,4 saniyede ulaşıyor. Honda Civic motor ömrü ne kadar?
Honda Civic motor ömrü ne kadar?,
Sürekli motor soğukken marş yapılıyor ve kısa mesafe kullanılıyorsa en fazla 250000km. Sürekli uzun yol yapan araçlar rahatlıkla 500000i devirir ama bu araçlar ya bir tanedir ya iki. Honda Civic en üst paket hangisi?
Honda Civic en üst paket hangisi?,
Triger kayışı koptuğunda, kayışın tuttuğu dişli aksamlar zarar görür. Bu durum motorun durmasına neden olur. Otoban gibi hız limitinin yüksek olduğu alanlarda triger kayışının kopması, güvenlik açısından oldukça tehlikelidir. Triger kayışı koptuğunda motor gürültülü bir şekilde ses çıkarmaya başlar. VTEC 2 triger koparsa ne olur?
VTEC 2 triger koparsa ne olur?,
Şehir içinde bu kadar konforlu ve sessiz olan 1,6 litrelik I-VTEC ünite, atmosferik olması ve üstüne üstlük CVT şanzımandan ötürü sollamalarda ve şehirler arası yolculuklarda insanı yorabiliyor. Zira sahip olduğu düşük tork değeri insanı devir çevirmeye yöneltiyor ve buda sürekli bir yarım debriyaj hissi yaratabiliyor.